Timeworld

skitse
KUNDE: HERNING KOMMUNE
PROJEKT: KONCEPT BRAND EXPERIENCE
STED: HERNING, DANMARK
Kvorning-konsortiet med Electrosonic, Bruns og AdventureLab som partnere har som eneste, danske, prækvalificerede udstillingsdesigner konkurreret med resten af verdens top-5 om koncept til TimeWorld; Hernings indendørs Brand Experience om tid.

Konceptet TimeWorld – Nothing is Impossible in Herning rummer en stærk arkitektonisk bearbejdning af bygningen samt et ekspressivt udstillings- og eventkoncept til den 5.000 m2 store permanente udstilling med forslag til bl.a. en 40 meter høj, spiralformet rutschebane. Det rummer også verdens største ur – 84 meter i diameter – placeret på bygningens tag og dermed synligt på Google Earth. En integreret del af TimeWorld’s brandingstrategi.

Kvornings koncept rummer også planer for håndtering af de komplekse projektelementer under planlægnings- og udviklingsfaserne fra idé til realisering og planer for opbygning af den permanente udstilling.