IKEA Museum

KUNDE: IKEA MUSEUM
PROJEKT: KONCEPT BRAND EXPERIENCE
STED: ALMHULT, SVERIGE
IKEA Museum er historien om IKEA. I går, i dag, i morgen. Hvad sker der, når IKEA produkter bliver til kunst? Eller til helt nyt design? IKEA hacking finder sted af mange grunde. Måske har forældre brug for en højere stol til børnene? Måske drømmer nogen om en sjov lampe? Uanset hvad, inspirerer IKEA åbenbart til hacking og stiller også materialer til rådighed.
Kvorning blev som 1:3 bureauer inviteret til at byde på The IKEA effect – IKEA by you; Brand Experience om IKEA hacking til IKEA Museum. Hvorfor påvirker IKEA så mange? Og hvordan? Hvad er konsekvenserne? Og hvordan påvirker de så IKEA?
En analog og virtuel udstilling, som inviterer besøgende til at involvere sig og udvikler sig med besøgende og kunstneres hackede produkter i hele udstillingsperioden. Kvorning præsenterede både totalentreprise og kombineret Kvorning / IKEA Museum løsning – koncept, scenografiske elementer, audiovisuals, interaktivitet, digitale medier og hands-on.