NYHEDER

08
sep
2014

Ny udstillingspris – 3 mio. kr. på højkant

Bikubenfonden lancerer udstillingsprisen Vision, som indbyder kunst- og kulturhistoriske museer og udstillingssteder til at konkurrere om at realisere et visionært udstillingskoncept. 3 mio. kr. er på højkant og fristen 19. december 2014.

Bikubenfondens direktør Søren Kaare-Andersen udtaler –
’Vi mener, at udstillinger kan noget helt særligt. De kan være med til at sætte samfundsrelevante temaer på dagsordenen, de kan skabe debat, formidle ny viden eller give flere perspektiver på historien – de kan give publikum indsigt og udsyn. Vi glæder os til at præmiere nye, visionære udstillingsidéer og vi håber, at denne konkurrenceform kan være med til at skabe en debat om, hvad den gode udstilling egentlig er.’

Kvorning design & kommunikation glæder sig naturligvis over prisen. Udstillingsmediet fortjener større opmærksomhed, og det er Vision med til.

17
aug
2014

’Almene Boligdage’ – bedre løsninger i byggeriet

Kvorning design & kommunikation står for andet år i træk for Byggeskadefondens stand til ’Almene Boligdage’ i Bella Center. Fokus er bedre løsninger i byggeriet og en betydningsfuld konference for almene boligorganisationers mange medarbejdere og engagerede. Flere end 1.000 frivillige og professionelle mødes hvert tredje år på Amager til to dages inspiration, videns- og erfaringsudveksling samt networking.

20
jul
2014

Rigtig dejlig sommer til alle!

Kalenderen siger sommer med lange, varme og lyse dage. Lige nu bliver det bare ikke bedre!! Det er tid til velfortjent time-out. Til at komme helt ned i gear, blive inspireret og have tid til familie, venner, hobbies – alt andet end arbejde. Kvorning design & kommunikation ønsker alle en dejlig sommer og river selv stikket ud i ugerne 30+31.

19
jun
2014

Futuristisk udstillingsdesign i Odense

Kvorning design & kommunikation udvikler særudstilling om togsikkerhed til Danmarks Jernbanemuseum i Odense. Futuristisk scenografi med stemningsskabende og overraskende projektionseffekter samt design af medarbejderuniform henholdsvis t-shirts til salg gennem museumsshoppen. Særudstillingen åbner 20. juni 2014.

10
jun
2014

Carlsberg Brewhouse Storylines

Kvorning design & kommunikation får den spændende opgave at arbejde med storytelling i Carlsbergs gamle bryghus, som omdannes til oplevelsescenter i disse år. Arkitekturen og ølbrygningens unikke storylines balanceres mod centrets mange andre oplevelser, så besøgende får en ekspressiv, overraskende og spændende tur gennem det store bygningskompleks. Efter en indgående arkitekturanalyse udvikler Kvorning en toolbox til alle involverede, som sikrer bevidste valg af virkemidler.

08
jun
2014

Formidlingskoncept til Deichmanske Bibliotek

Kvorning design & kommunikation vinder i inviteret, international konkurrence opgaven at udvikle formidlingskoncept til det nye Deichmanske bibliotek i Oslo, som åbner i 2018 på grunden mellem Snøhettas Operahus og hovedbanegården. Hovedbiblioteket på 10.000 m2 bliver et af Europas mest moderne biblioteker med over 2 millioner årlige gæster.

08
jun
2014

Grafisk design af ‘The Blue Book 01’

Første udgave af engelske museumINSIDER’s ‘The Blue Book’ om AV, multimedier, audio guides og interaktivitet kan downloades gratis her – Antenna International sponserer udgaven – og Kvorning design & kommunikation står for grafisk design af serien.

03
jun
2014

Ekspressivt udstillingsdesign til Norsk vegmuseum

Norsk vegmuseums nye, permanente udstilling ’Tida og vegen’, som også markerer Statens vegvesens 150 års jubilæum, indvies 4. juni 2014. Kvorning design & kommunikation står bag idékoncept og interaktivt udstillingsdesign i samarbejde med museet. Visionen er at formidle norsk vejhistorie, så besøgende virkelig fornemmer udfordringerne, ekspertisen og viljen til at forbinde Norge med ingeniørkunst, håndkraft og maskiner. Arkitektoniske løsninger og fleksible formidling tilbyder rum for indlevelse og oplevelse. En familieattraktion 3 timers kørsel nord for Oslo og et oplagt sommerferiemål. Mere om Norsk vegmuseum her

01
jun
2014

Velkommen til Aiste Kazlauskaite Rasmussen

Cand.merc. Aiste Kazlauskaite Rasmussen skal hjælpe Kvorning design & kommunikation med at rulle nyt identitetsprogram ud til Opel-forhandlere i Sverige, Norge, Finland og Baltikum. Opgaven løses i samarbejde med Stig Müller Architects.

30
maj
2014

Fuldt hus til Kvornings house-warming

Flere end 200 glade gæster – kunder, partnere, naboer, familie, venner – kiggede forbi Njalsgade 21E 23. maj. En fantastisk fest med DJ, dans, mad og drikke!