Velkommen til Solvej Kørner Brekling, 19 år, som er ny piccoline pr. 1. september 2016 og 1 år frem.
Solvej har en kreativ, gymnasial uddannelse fra Michael Skolen i Hjortespring og blev student i 2015.
Velkommen til Solvej Kørner Brekling, 19 år, som er ny piccoline pr. 1. september 2016 og 1 år frem.
Solvej har en kreativ, gymnasial uddannelse fra Michael Skolen i Hjortespring og blev student i 2015.
Velkommen til Alecsander Glerup Larsen, 21 år, som er ny praktikant hos Kvorning design & kommunikation i perioden september 2016 – januar 2017.
AART architects har som totalrådgiver med Kvorning design & kommunikation, SLA og Rambøll som underrådgivere vundet konkurrencen om at udvikle Filmby Aarhus til et kreativt og kulturelt kraftcenter, ikke alene for filmmagere, men for hele Aarhus. Kvorning bidrager med særkompetencer ift mediefacaden, som bliver en meget aktiv del af det nye ankomstområde.
”Teamet tager afsæt i stedets historik og leverer en dedikeret beskrivelse, der argumenterer overbevisende for potentialer og udfordringer i forhold til at skabe et byggeri, der understreger filmbyens identitet og bidrager til en helhed og sammenhæng med de visioner, der er for området som helhed,” fremhæves det blandt andet i juryens evalueringsrapport.
Som en del af vinderstrategien viser teamet, hvordan byen kan flyde gennem filmbyen, så området bliver en levende og fuldt integreret del af byens liv og puls. Det skal blandt andet ske ved på sigt at etablere en rekreativ byhave, levende mediefacade og oplevelsesrig kulturtrappe, der tilsammen synliggør og styrker filmbyens samspil med byen.
Kvorning design & kommunikation vinder opgaven at udarbejde indledende skitser i form af forprojekt til nyt kystkulturcenter, Horisont, på Smietangen i Langesund i Sydnorge. Visionen for Horisont er at synliggøre sammenhængene mellem menneske og kyst i fortid, nutid og fremtid.
Livet som kystmenneske
Udstillingen tilbyder visuelle og sanselige oplevelser af, hvordan kysten former os som mennesker. Besøgende kommer helt tæt på naturen og får et fascinerende indblik i kystkultur i Sydnorge. Centret udformes som et 500 m2 flekshus, der samtænker fiskerestaurant og udstilling samt rummer relaterede aktiviteter.
Mød Kvorning på den internationale museumskonference, ICOM, i Milano 3.-9. juli.
Velkommen på vores stand 5B. Vi glæder os til at drøfte udstillingsdesign med jer!
Mød os i Milano i næste uge …
Mød Kvorning design & kommunikation på den internationale museumskonference, Icom, i Milano 3.-9. juli. Velkommen på vores stand 5B. Vi glæder os til at drøfte udstillingsdesign med jer!
Kvorning design & kommunikation vinder med konceptet ’Havets hemmeligheder’ Norsk Oljemuseums nye udstilling om petroleumsgeologi i inviteret konkurrence. Projektforslaget tilfører Stavanger-museet et nyt, ikonisk element – en udstilling med stor, visuel wow-effekt – som suger børn og voksne med helt ned under havbunden.
Norsk Oljemuseums nye udstilling er udforskning, aktivitet og dramatik – ren Jules Vernes! Det afslører arbejdstitlen på Kvornings vinderprojekt ’Havets hemmeligheder’ også. Overalt i udstillingen bliver børn og voksne udfordret på hjerte, hjerne og muskler. Zoner med analoge og digitale tilbud inviterer til samarbejde, læring og leg. Og appellerer dermed til udstillingens væsentligste målgruppe – de 12-årige – ja, til hele familien!
Pædagogisk tyngde og nyskabende wow-effekt
Norsk Oljemuseums dommerbetænkning af 17. juni 2016 lyder –
“Vi oppfatter at Kvorning design & kommunikation har forstått oppgaven og levert en svært spenstig, godt begrunnet og tiltalende hovedidé. Her forenes wow-effekt med mulighet for fakta og læring, i en nyskapende design.” … “Vår beslutning er tatt ut fra vår beste vurdering av hva som vil ta oss til målet om å kunne åpne en ny utstilling om petroleumsgeologi, med pedagogisk tyngde og wow-effekt som vil være nyskapende – og robust nok til å gi Norsk Oljemuseum et løft ikke bare i 2017, men i mange, mange år framover”…
Hvirvelstrøm eller stor bølge
Udstillingens formgivning er inspireret af havet. Både at færdes i havet og på havbunden. Og fulgt op af en form som en hvirvelstrøm eller en stor bølge. Inspirationen hertil spænder fra tornado, orkanens øje og hvirvelstrøm til det menneskelige øje. Menneskets rolle er jo central. Det at få ideen til at hente olie på havets bund, at overvinde tekniske udfordringer for at finde olie samt – ikke mindst – at hente den op fra bjergarterne langt, langt nede under havbunden.
Tæt samarbejde med museet
Norsk Oljemuseums nye udstilling bliver udviklet i tæt samarbejde med Kvorning. Hermed sikrer museet det rette afsæt for en idérig, gennemtænkt og dynamisk udstilling. Et koncept, hvor analoge og digitale formidlings- og interaktionsformer smelter aktivt sammen og gør teknisk vanskelige spørgsmål og emner til enkel og relevant viden samt sjov læring og leg.
Om Norsk Oljemuseum
Norsk Oljemuseum i Stavanger i Norge formidler norsk oliehistorie i et interaktivt og moderne museumsanlæg. Museet, som åbnede i 1999, har omkring 100.000 gæster om året.
Grimstad Bys museer har 17. juni 2016 åbnet en permanent udstilling om bysbarnet Morten Smith Petersen (1817-1872) – én af Norges første og største skibsredere samt jurist og politiker.
Kvorning design & kommunikation har skabt udstillingen om Morten Smith Petersens store betydning på lokalt, nationalt og internationalt plan. Rammen er Hasseldalen i Grimstad, som Smith Petersen købte i 1848. Her byggede han sine sejlskuder og fungerede som skibsreder.
Udstillingen i Hasseldalen i Grimstad i Sydnorge er vundet i international konkurrence.